Activitatea saptamanii: culori si forme geometrice invatate in stil Montessori (2 ani+)

Jucariile de bebelus sau de copil abia trecut de varsta de 1 an sunt utile si mult mai tarziu – dup varsta de 2 ani sau, de amuzament, chiar si la copiii trecuti de varsta de 5 ani :).

Fetita mea cea mare, denumea orice culoare rosu. Acesta era raspunsul ei invariabil la intrebarea: Ce culoare are acest obiect?  La un moment dat chiar ma gandeam ca nu vede culorile corect si incepusem sa o testez altfel decat prin intrebari, pentru a concluziona daca vede culorile sau nu. Spre fericirea noastra, singura problema era legata de faptul ca ea nu era interesata sa invete culorile. Evident, informatia o asimila, dar pur si simplu nu mergea mai departe de atat.

Asadar, este important sa il ajuti pe piticul/pitica ta sa invete anumite lucruri, la momentul la care el este pregatit sa le invete si atunci cand manifesta interes. Evident, asta nu inseamna ca tu nu trebuie sa ii prezinti diverse optiuni de invatare, dimpotriva. Insa este important sa stii ca un copil asimileaza informatia, chiar daca uneori pare ca lucrurile nu stau asa.

montessori copii

Recent, am regasit o jucarie, pe care o foloseam cu fetita mea cea mica atunci cand era si mai mica. O invat culorile principale, dar si formele geometrice cu ajutorul ei. Si ea este foarte incantata de acest lucru. Este vorba despre un puzzle cu maner cum este cel din imaginea alaturata.

Cat a fost mica, a ajutat-o sa isi dezvolte dexteritatea, acum il folosim pentru altceva si asta este minunat 🙂

Cum il poti invata pe cel mic culorile (si orice altceva) potrivit pedagogiei Montessori?

Este vorba despre invatarea in 3 pasi (eu il adaug si pe al patrulea, vei vedea imediat cum). Pe scurt:

i. ii arati piticului fiecare culoare, indicand piesa corespunzatoare si pronuntand cuvantul: „Aceasta piesa este rosie”montessori bebelusi

ii. Cand este pregatit, il intrebi pe pitic, pe rand, care este culoarea fiecarei piese

iii. Ii arati copilului cate o piesa si il intrebi de culoare are

iv. Incepi sa introduci concepte incrucisate, urmand, de asemenea, pasii de mai sus, acolo unde este cazul: Aceasta este o piesa ovala, de culoare rosie, urmat apoi de Care este piesa ovala de culoare rosie? si de Ce forma si culoare are aceasta piesa?

Evident, pentru a invata formele geometrice, poti apela, initial la primii 3 pasi, urmand apoi sa treci la pasul 4 (concepte incrucisate).

Aceasta metoda de invatare o poti aplica pe orice alt tip de informatie iti doresti sa o transmiti piticului tau. Este important insa sa fii atent la copilul tau pentru a stii cand este pregatit si disponibil catre procesul de invatare. Metoda prezentata mai sus poate fi aplicata pana la varsta de 5-6 ani, poate chiar si ulterior :-).

Iata un filmulet cu noi, jucandu-ne putin :). Ea face si trenulete din piese si le da si multe alte intrebuintari, la care eu nu ma gandisem anterior.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s